Szegedi szervezésű online kerekasztal-beszélgetésen vettünk részt Szeged, Budapest, Pécs, Miskolc és Győr belváros fejlesztési projektjeinek képviselőivel.
Július elején a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, az Enterprise Europe Network és a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának közreműködésével online kerekasztal-beszélgetést tartott a belvárosok turizmusa és a pandémia témákban, melyen Győr is részt vett.
Ahogy Dr. Tráserné Oláh Zsuzsanna, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara titkára köszöntőjében is említette, a rendezvény célja az volt, hogy megismerjék, milyen hatással volt a pandémiás helyzet az egyes városok turizmusára, az emberek utazási szokásaira, valamint milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a belvárosi élet, a turizmus újraindítására.
Európa újra utazik. De vajon a városokba? – Külföldi példák a COVID utáni városi turizmus újraindítására címmel tartott előadást Prónay Bence, a Proko Travel Kft. ügyvezetője, az SZTE-GTK meghívott előadója.
A pandémia hatása a turizmusra című előadásában Ács Szilvia, a Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője, az SZTE-GTK meghívott előadója nyújtott betekintést a pandémiás helyzet Szegedet érintő gazdasági következményeibe és az újraindulás elősegítésének lehetőségeibe.
Az előadásokat követően a virtuális kerekasztalnál minden városnak lehetősége nyílt a saját tapasztalatoknak és a különböző iparágak aktuális helyzetének ismertetésére és a bevált gyakorlatok megvitatására.
A vírushelyzet beköszöntét követően készült helyi vállalkozói felmérések eredményeiből, valamint az egyes városok visszajelzéseiből átfogó képet kaptunk a pandémia hazai vállalkozásokat érintő következményeiről.
A szakemberek beszélgetésében nagy hangsúlyt kapott a helyi gazdaság újraindításának elősegítése, a helyi szervezetek összefogásának potenciálja, a helyi vállalkozók stabilizálását és támogatását szolgáló kezdeményezések, továbbá az ebben a helyzetben jól alkalmazható kommunikációs lehetőségek.
Még fontosabbá vált a fenntarthatóság. Felgyorsult az új technológiák alkalmazása, aminek elsősorban nem a virtuális bejárások tekintetében, hanem leginkább a marketingtevékenységben és az ügyintézés területén várható jelentősebb, hosszú távú hozadéka.
Győrben fontos egyetemi szintű kutatások várhatóak az aktuális gazdasági helyzettel kapcsolatban. Egy desztinációs fejlesztési stratégia kidolgozása elindult. Folyamatos cél a szabadidős turizmus megerősítése az üzleti célú látogatások mellett.
Bizakodóan tekintenek előre, remélhetőleg tovább folytatódik a gazdaság újraéledésének pozitív tendenciája.
Forrás: GYMSKIK