Még jobban törekednének a klímabarát közlekedésre, ezért Berlin hamarosan új mágneses monorailt, úgynevezett "maglev"-et tesztelne.
A német főváros közlekedésére nem lehet panasz: jó kapcsolódások, minden városrészt jól lefedő kötöttpályás eszközök, pontos indulások és elővárosi vonatok biztosítják, hogy minden flottul menjen. Ugyan pontos dátumot és tesztelési helyet még nem jelentettek be, sőt, maga a projekt is megtorpedózható még, de egy 5-7 kilométer hosszú mágneses, lebegő monorail vasút tesztüzemét tervezik Berlinbe. Azért lebegő, mert kerekek nem érintik a pályát, kifejezetten mágneses módon működik ez a fajta monorail.
Körülbelül 80 millió euróba kerülne a tesztelés a megépítéssel, üzembe helyezéssel együtt és leginkább azért érzik fontosnak a projektet, hogy Berlin közelebb kerülhessen a klímasemlegességhez. Azt állítják, egy ilyen építkezés jóval költségkímélőbb, mint új metróvonal kiépítése vagy a meglévő felújítása, ráadásul sokkal gyorsabb ütemben tudnának haladni, mint az előbbiekkel.
A terv egyébként nem újkeletű, 1984 és 1991 között az U-bahn (földalatt metró) és S-bahn (városi gyorsvasút) mellett üzemelt az M-bahn (magnetbahn) is, ami mindössze 1,6 kilométeren, 3 megállóval futott. Korában a birminghami maglev után a második ilyen föld fölötti vasút volt.