Drón ami bárhova eljuthat – DJI határok nélkül

A DJI feloldotta a geokerítést, amely megakadályozza, hogy az Egyesült Államokban a felhasználók átrepüljenek olyan korlátozott területeken, mint az atomerőművek, repülőterek és erdőtüzek – írta a cég egy hétfői blogbejegyzésében. 

 

Érdekes lépés ez egy olyan cég számára, amelyet kevesebb mint egy éven belül betilthatnak az Egyesült Államokban.

 

Január 13-tól a korábban "korlátozott zónának" vagy repüléstilalmi zónának nevezett területek "fokozott figyelmeztető zónaként" jelennek meg, amelyek megfelelnek a Szövetségi Légiközlekedési Hivatal (FAA) kijelölt területeinek.

A DJI Fly alkalmazása figyelmeztetést jelenít meg ezekről a területekről, de a továbbiakban nem akadályozza meg a felhasználókat abban, hogy berepüljenek a területre – közölte a cég.

 

A cikkben a DJI azt írta, hogy "az alkalmazáson belüli riasztások értesítik az FAA által kijelölt ellenőrzött légtér közelében repülő üzemeltetőket, visszaadva az irányítást a drónkezelők kezébe, összhangban a végső felelősséget viselő üzemeltető szabályozási elveivel.

 Hozzátette, hogy az olyan technológiák, mint a Remote ID [amelyet a DJI geokerítés bevezetése után vezettek be], megadják a hatóságoknak a „meglévő szabályok betartatásához szükséges eszközöket” – mondta Adam Welsh, a DJI globális politikai vezetője.

 

Ennek ellenére a frissítés furcsa, tekintve, hogy a DJI már most ingatag az Egyesült Államokban, és már jövőre megtilthatják termékeinek értékesítését az államokban.

 

A DJI korábbi szakpolitikai vezetője, Brendon Schulman egy sor bejegyzésben bírálta a lépést a Twitteren. 

"Az évek során jelentős bizonyítékok támasztották alá, hogy a kockázatalapú megközelítéssel megvalósított automatikus drón geokerítés jelentősen hozzájárult a repülés biztonságához"

DJI Mini 3 Pro, mindösszesen 249g /Pixabay/

Probléma van a 250 grammnál kisebb tömegű drónokkal is.

Ezeket a modelleket korábban a GEO-n keresztül korlátozták a tiltott területeken, hogy megakadályozzák a korlátozott helyekre való véletlen berepülést. A frissítés azonban eltávolítja ezt a geokerítést, és a Remote ID kikapcsolható ezeken a könnyű drónokon.

Valójában pontosan ez történt a január első hetében, amikor egy 250 gramm alatti DJI-modell megrongálta a Los Angeles-i erdőtüzek ellen harcoló Canadair Super Scooper repülőgép szárnyát, így ideiglenesen kivonták az üzemből.

Lehet, hogy a drón nem továbbított távoli azonosítót, ezért az FBI azt mondta, hogy inkább "nyomozási eszközöket" kell használnia a pilóta megtalálásához.

A DJI először 2013-ban építette be a geokerítést (GEO) a repülőterek körül, majd 2015-ben és 2016- ban új zónákat adott hozzá , miután egy drón lezuhant a Fehér Ház gyepén.

Ezt önként tette, mivel az FAA csak azt írja elő, hogy az üzemeltetőket figyelmeztetni kell azokra a korlátozott területekre, ahol tilos a repülés. Most azonban 100 százalékban az üzemeltetőre hárul a kötelezettség, hogy távol maradjon a repüléstilalmi zónáktól.

A DJI emlékezteti a pilótákat, hogy mindig gondoskodjanak a repülések biztonságos lebonyolításáról, az összes helyi törvénynek és előírásnak megfelelően.

A fokozott figyelmeztető zónákban végrehajtott repülések esetén a drónok üzemeltetőinek légtérengedélyt kell kérniük közvetlenül az FAA-tól, és további információkért konzultálniuk kell az FAA drón nélküli zóna üzemeltetőivel.

 

Forrás: Engadget

Borító: Pixabay