Egyszerűsödik, sőt csaknem automatikussá válik egy sor, eddig nehézkes ügyintézés, többek között az újszülött okmányainak kiállítása. Mennyien kiáltottunk most fel, hogy milyen jó lett volna ez korábban is! Hogy nem kellett volna a síró csecsemővel sorban állni a hivatalokban, hogy adószáma legyen nulla napos korától a gyereknek, vagy hogy kitöltsük a papírokat a támogatások igényléséhez!
2021 februárjától sokkal egyszerűbb, már-már automatikussá válik a gyermekszületéssel, a házassági névváltoztatással, az elhalálozással, valamint a jogosítványszerzéssel kapcsolatos ügyintézés, amelyről a Belügyminisztérium önkormányzatokért felelős államtitkára beszélt.
Pogácsás Tibor a sajtótájékoztatón közölte: az erről szóló törvényjavaslatot valamennyi párt támogatja az Országgyűlésben.
Gyermek megszületése esetén a kórházban felvett adatok, a többi között az újszülöttről készített fénykép alapján automatikusan történik meg a lakcímkártya, a személyi igazolvány és az adókártya kiállítása, és automatikusan, szülői igénylés nélkül indul meg a családtámogatási ellátások folyósítása a jövőben.
Házassági névváltoztatás esetén a feleségnek/férjnek nem kell majd személyesen kezdeményeznie az okmánycserét a különböző hatóságoknál, hanem az anyakönyvvezető által felvett adatok alapján automatikusan megtörténik az új okmányok kiállítása.
Elhalálozáskor szintén a teljes ügyintézés elektronikusan történik majd, amelynek nyomán automatikusan megindul a hagyatéki eljárás és a közüzemi szolgáltatók értesítése is.
A jogosítvány megszerzése, vagyis a gyakorlati vizsga megszerzése után sem kell majd személyesen igényelni a dokumentumot, mert azt automatikusan kiállítják és ki is postázzák. Ezt még meg sem kell várni, mert hatósági ellenőrzéskor a rendőr a helyszínen le tudja kérni a vizsga tényét bizonyító adatokat.
Az életünk tehát sokkal könnyebb lesz, legalábbis, ami az ügyintézést illeti!
Forrás: mti