A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2016 utolsó negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 58 percet töltött a tévékészülékek előtt, 4 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Nőtt az általános szórakoztató, az ismeretterjesztő, a film- és hírcsatornák közönségaránya, miközben néhány tematikus csatornacsoport részesedése mérséklődött a 2015. év azonos időszakához képest.
– a 4-17 évesek 3 óra 20 percet,
– a 18-49 évesek 3 óra 54 perc,
– az 50 évnél idősebbek naponta átlagosan 6 óra 43 percet tévéztek az év negyedik negyedében.
A tévécsatornák közül a két országos kereskedelmi csatorna együttes közönségaránya 3,6 százalékkal, a közszolgálati csatornáké 1,8 százalékkal csökkent, míg az általános szórakoztató és filmcsatornák csatornák részesedése nőtt.
A tévénézés 17,2%-t mozifilmek megtekintésére fordították, míg „hírek, aktuálpolitika, gazdaság” tematikájú műsorokra alig 9,4%-ot szántak.