Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A két részre bontott projekt egyik felét a Strabag Építő Kft. nyerte, a másikat pedig a Dömper Kft. által vezetett konzorcium.

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette az M100 gyorsforgalmi út Bicske − Esztergom szakasz kiviteli terveinek elkészítésére és kivitelezésére vonatkozó ajánlati felhívást.

A legfrissebb hírek alapján pedig megvannak a nyertes ajánlattevők: az Elektronkus Közbeszerzési Rendszerben megjelent ajánlatok elbírálásáról szóló összegzés szerint a legolcsóbb és egyben nyertes ajánlatot a összesen 32,3 kilométeres út első szakaszára a STRABAG Építő Kft. a M1-es autópályától az únyi csomópontig, a másodikra pedig innen indulva Esztergomig a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. konzorciuma adta. 

 Az M100-as út Bicske-Esztergom szakaszának kivitelezése összesen két szakaszból áll: az első szakasz az 1-es számú főút − M1 autópálya − Únyi csomópont közötti 16,9 km-es 2×2 sávos autóút, míg a második szakasz az Únyi csomóponttól Esztergomig tart 15,4 kilométeren, szintén 2×2 sávon.

A két részre bontott projekt egyik felét a Strabag Építő Kft. nyerte nettó 125 milliárd forintos ajánlatával, a másikat pedig a Dömper Kft. által vezetett konzorcium nettó 220 milliárdos ajánlattal nyerte meg. Lapunk ágazati forrásokból úgy értesült, a első (Strabag által elnyert szakasz) építkezésének tervezett ideje 3 év, a másodiké (melynek versenyén az SDD konzorcium győzött) pedig 7 év.

Az első szakaszon többek között

  • 4 különszintű csomópont (M1-M100, Mányi, Szomori, Únyi különszintű csomópontok);
  • 26 híd;
  • és Örspusztán egy pár tengelysúlymérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely épül.

A második szakaszon pedig

  • 2 különszintű csomópont (Leányvári, Kesztölci különszintű csomópont);
  • 26 híd;
  • 3 alagútpár;
  • 317,25 méter zajárnyékoló fal és 361 méter zajárnyékoló domb épül.