Hiába az élet minden területén tapasztalható drágulás, a gyermekek boldogsága mindent felülír; főleg, ha ajándékról van szó.
Az egyik játékkereskedelmi cég közleménye szerint idén átlagosan 15 ezer forintot költünk majd el az online térben, a hagyományos üzletekben pedig 11 ezret. Ezzel az átlagos kosárérték 15 százalékkal haladhatja meg a tavalyit.
A játékpiac legerősebb időszaka november közepén indul, a boltok a karácsony előtti másfél hónapban bonyolítják le éves forgalmuk felét. Ilyenkor könnyebben nyílik a pénztárca; az ünnepi szezonban jellemzően több és magasabb értékű játékot választanak a vásárlók, a kereslet akár a hatszorosára is nőhet. A tárasjátékok még mindig a legnépszerűbbek, de a ranglistán a LEGO, a kártya, illetve a kreatív, fejlesztő játékok is előkelő helyen szerepelnek. A tapasztalatok szerint ebben az időszakban a termék kiválasztásánál a szórakozás mellett fontos, hogy a leendő ajándék hasznos tudást adjon, fontos készséget fejlesszen – az ár csak másodlagos szempont.
A cég kutatásából kiderült, hogy a megkérdezettek 35 százaléka 15 ezer forintnál magasabb értékben, 32 százaléka 10 ezer forint és 15 ezer forint között, 25 százaléka pedig 5 ezer és 10 ezer forint között választ meglepetést az idén. A válaszadók fele novemberben, egyötöde viszont már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, decemberre csak tízből egy vásárló hagyja azt.
Az adatok a családi vállalkozás saját értékesítési számain, valamint egy november elején végzett, több mint 4000 fős online felmérésen alapulnak. Mint írták, a kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar szülők, nagyszülők véleményének feltérképezésére.
Kép: pixabay.com