Azt álmodtam, hogy igazgató vagyok egy általános iskolában. Éppen hétfő volt, először jöttek be a tanárok a nyári szünet után teljes létszámban. Azt is álmodtam, hogy beszélek hozzájuk – és miután felébredtem, érdekes módon minden szavamra emlékeztem. Ha majd e között a képzeletbeli tantestületi értekezlet és hétfői valóságos megbeszélésen elhangzottak között esetleg némi átfedés lesz, az csupán a véletlen műve…
Kedves Kollégák, Márti néni!
Köszöntelek benneteket az új tanév első tantestületi értekezletén. Először is engedjétek meg nekem, hogy bemutassam nektek Kálmánt, aki eddig a festéküzletben dolgozott, de most, hogy bezárt a bolt, őt ajánlotta nekünk a munkaügyi központ kémia tanárnak, mert ő már látott vegyszert. Hamarosan csatlakozik hozzánk Ferenc is, ő a rendőrkapitányságon dolgozott húsz évig, ő lesz az iskolában a viselkedés koordinátor, kérlek benneteket halkan szóljatok majd hozzá, mert nem bírja a zajt.
A helyetteseimmel a múlt héten tüzetesen átvizsgáltuk a minisztérium koronavírushelyzet kapcsán készített iránymutatását, és kidolgoztuk a cselekvési tervet, ezt szeretném nektek ismertetni, kérlek titeket, hogy a leírtak alapján járjatok majd el.
Előírás, hogy az iskolába betegen nem jöhet be senki. Miután ehhez lázmérőket nem kapunk, ezért a testnevelő tanárokat fogjuk megkérni arra, hogy minden reggel mindkét bejárathoz vonuljanak ki, és kézrátétellel állapítsák meg a diákok pulzusát és közben becsüljék meg a hőmérsékletüket. Igyekezzetek majd olyan értékeket megállapítani, hogy minden második gyereket aznap haza lehessen küldeni, hogy esély legyen a 1.5 méteres védőtávolság betartására. Ha valaki nem akarja elfogadni a mért eredményt, akkor oldozzátok fel őt megfelelő mennyiségű négyütemű fekvőtámasz kiosztásával, majd elmegy a kedvük az ellenkezéstől.
A minisztérium azt is kéri, hogy szellősen ültessük a gyerekeket, ezért fontos, hogy az órákat nyitott ablaknál tartsa mindenki. Eső esetén a szélső padsor maradhat kabátban és akár esernyőt is nyithat.
A tanterem bővítésére a technika és rajz szakos kollégákat kérném, mindenhol, ahol csak lehet szédjék le a tapétát, ezzel némileg tudjuk növelni a belső tereinket. A fizika és kémia teremben még az első hetekben kérném a kollégákat, hogy a robbanóanyagokkal is kisérletezzenek, ez megfelelő eredmény esetén szintén növeli a tereket.
Köszönhetően a heti 5 testnevelés órának a gyerekek mozgásigényét ki tudjuk elégíteni, így szünetekben a tantermek között semmiféle közlekedés nem szükséges. Tudom, hogy a kollégák nagy része össze szokta szedni a gyerekek mobilját, de most ezt ne tegyük meg, amíg kockulnak az órán vagy a szünetben addig se mászkálnak és így kisebb esélye a keveredésnek is.
A helyetteseimmel
Ugyancsak gyenge pontnak véljük a testnevelés öltözőt, ezért utasítottam Pirikét, aki az órarendet készíti minden évben, hogy a 6., a 7. és 8. osztályosok csak az 5. és 6. órában mehetnek tesizni, mert az öltözőket senki nem használhatja majd, így viszont ha leizzadnak és büdösek lesznek, már maximum 1 órában kell egymást szagolgatniuk. A kisebbeknél ez talán nem akkora probléma.
Az új kollégát Kálmán kérném, hogy segítsen Tibornak, a karbantartónknak a büfé és az ebédlő elé felszerelni az önkormányzattól kapott frissítő kapukat. Ezeket a nyáron a nagy hőségben használták, mi viszont a fertőtlenítést oldjuk így meg, akik a menzára mennek az ajtón belépve megkapják a megfelelő permetszert a nyakukba.
A fertőtlenítés kiemelten fontos, de mint tudjátok a takarító személyzet csak 16 óra után tud jönni keddenként, így minden gyermeknek maga kell, hogy rendet tartson az asztalán. Tudom, hogy nem Japánban vagyunk, nincsenek illúzióim, ezért a következő pontozást kérem vezessék be a dolgozatoknál.
- a név felírása a dolgozat lapjára: 3 pont
- tiszta asztal megfelelően áttörölve: 4 pont