Így képzelem én a hétfői tantestületi értekezletet

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Azt álmodtam, hogy igazgató vagyok egy általános iskolában. Éppen hétfő volt, először jöttek be a tanárok a nyári szünet után teljes létszámban. Azt is álmodtam, hogy beszélek hozzájuk – és miután felébredtem, érdekes módon minden szavamra emlékeztem. Ha majd e között a képzeletbeli tantestületi értekezlet és hétfői valóságos megbeszélésen elhangzottak között esetleg némi átfedés lesz, az csupán a véletlen műve…

Kedves Kollégák, Márti néni!

Köszöntelek benneteket az új tanév első tantestületi értekezletén. Először is engedjétek meg nekem, hogy bemutassam nektek Kálmánt, aki eddig a festéküzletben dolgozott, de most, hogy bezárt a bolt, őt ajánlotta nekünk a munkaügyi központ kémia tanárnak, mert ő már látott vegyszert. Hamarosan csatlakozik hozzánk Ferenc is, ő a rendőrkapitányságon dolgozott húsz évig, ő lesz az iskolában a viselkedés koordinátor, kérlek benneteket halkan szóljatok majd hozzá, mert nem bírja a zajt.

A helyetteseimmel a múlt héten tüzetesen átvizsgáltuk a minisztérium koronavírushelyzet kapcsán készített iránymutatását, és kidolgoztuk a cselekvési tervet, ezt szeretném nektek ismertetni, kérlek titeket, hogy a leírtak alapján járjatok majd el.

Előírás, hogy az iskolába betegen nem jöhet be senki. Miután ehhez lázmérőket nem kapunk, ezért a testnevelő tanárokat fogjuk megkérni arra, hogy minden reggel mindkét bejárathoz vonuljanak ki, és kézrátétellel állapítsák meg a diákok pulzusát és közben becsüljék meg a hőmérsékletüket. Igyekezzetek majd olyan értékeket megállapítani, hogy minden második gyereket aznap haza lehessen küldeni, hogy esély legyen a 1.5 méteres védőtávolság betartására. Ha valaki nem akarja elfogadni a mért eredményt, akkor oldozzátok fel őt megfelelő mennyiségű négyütemű fekvőtámasz kiosztásával, majd elmegy a kedvük az ellenkezéstől.

A minisztérium azt is kéri, hogy szellősen ültessük a gyerekeket, ezért fontos, hogy az órákat nyitott ablaknál tartsa mindenki. Eső esetén a szélső padsor maradhat kabátban és akár esernyőt is nyithat.

A tanterem bővítésére a technika és rajz szakos kollégákat kérném, mindenhol, ahol csak lehet szédjék le a tapétát, ezzel némileg tudjuk növelni a belső tereinket. A fizika és kémia teremben még az első hetekben kérném a kollégákat, hogy a robbanóanyagokkal is kisérletezzenek, ez megfelelő eredmény esetén szintén növeli a tereket.

Köszönhetően a heti 5 testnevelés órának a gyerekek mozgásigényét ki tudjuk elégíteni, így szünetekben a tantermek között semmiféle közlekedés nem szükséges. Tudom, hogy a kollégák nagy része össze szokta szedni a gyerekek mobilját, de most ezt ne tegyük meg, amíg kockulnak az órán vagy a szünetben addig se mászkálnak és így kisebb esélye a keveredésnek is.

A helyetteseimmel megállapítottuk, hogy az iskola gyenge pontjai közé tartozik a mosdó használata, ezért minden mosdóban egyszerre csak egy személy tartózkodhat. Erre egy applikáción lehet bejelentkezni és időpontot kell igényelni minden nap. Az informatikus kollégák már elkezdték a szükséges fejlesztéseket, ígéreteik szerint december környékén már lesz olyan állapotban a program, hogy tesztelni lehet, addig a bejáratnál kapott sorszám alapján mindenki már reggel tudni fogja, hogy hány óra hány perckor mehet ki és melyik mosdóba. Tudjátok kollégák, nem akkor kell, amikor kell, hanem akkor kell, amikor lehet.

Ugyancsak gyenge pontnak véljük a testnevelés öltözőt, ezért utasítottam Pirikét, aki az órarendet készíti minden évben, hogy a 6., a 7. és 8. osztályosok csak az 5. és 6. órában mehetnek tesizni, mert az öltözőket senki nem használhatja majd, így viszont ha leizzadnak és büdösek lesznek, már maximum 1 órában kell egymást szagolgatniuk. A kisebbeknél ez talán nem akkora probléma.

Az új kollégát Kálmán kérném, hogy segítsen Tibornak, a karbantartónknak a büfé és az ebédlő elé felszerelni az önkormányzattól kapott frissítő kapukat. Ezeket a nyáron a nagy hőségben használták, mi viszont a fertőtlenítést oldjuk így meg, akik a menzára mennek az ajtón belépve megkapják a megfelelő permetszert a nyakukba.

A fertőtlenítés kiemelten fontos, de mint tudjátok a takarító személyzet csak 16 óra után tud jönni keddenként, így minden gyermeknek maga kell, hogy rendet tartson az asztalán. Tudom, hogy nem Japánban vagyunk, nincsenek illúzióim, ezért a következő pontozást kérem vezessék be a dolgozatoknál.

  • a név felírása a dolgozat lapjára: 3 pont
  • tiszta asztal megfelelően áttörölve: 4 pont
A 2-es osztályzat 6 pont fölött automatikusan jár minden diáknak.
.
Beszélnünk kell a maszkokról. A diákoknak az autóbuszon és a kisboltban viselniük kell, de az iskolában ez nem kötelező. A használatát nem fogjuk büntetni, de azért odafigyelünk rá. Miután a tantestület nagyobbik része a veszélyeztetett  korosztályba tartozik, ezért az 50 év felettiek számára  csak úgy biztonságos, ha háttal tartják az órákat. Ha Tibor és Kálmán végzett a fertőtlenítő párakapuk felszerelésével kérem, hogy menjenek el Csomához az autóbontóba, a tavalyi évről megmaradt osztálypénzeket összeszedve tükröket fogunk várásolni és felszerelni, hogy a kollégák láthassák a visszapillantóból a gyerekeket. Ha jól alkudoztok az irányárból, talán minden terembe jut 3-4 tükör.
.
Szülői értekezlet, fogadó óra nem lesz, a minisztériumtól várunk egy bullshit generátort, ami automatikus választ ad a szülőktől érkező kérdésekre. Ami az iskolai ünnepségeket illeti, miután tanévnyitó nem lesz, az elsősök várhatóan itt fognak pityeregni a kapuban a keddi tanévkezdés során. Hogy minél kevesebb gond legyen kérem az osztályfőnököket, hagyják nyugodtan bukón az ablakokat az elsősök termeiben, ha valaki meg szeretne pattanni, annak legyen lehetősége rá.