Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Mindenkinek más és más a testalkata, de az mégsem tagadható, hogy létezik egy ideális testsúly, ami az adott egyén egészségét szolgálja. De vajon mit tehetsz annak a testsúlynak az elérése érdekében lelki és mentális értelemben?

Olyan ételeket válassz, amelyek testileg feltöltenek

Számos egészséges étel áll a rendelkezésünkre és ezeknek extra előnyük is akad: nem csak finomak, hanem nagyon laktatóak is. Jóllakott leszel, egészséges, a motivációd emelkedni fog arra vonatkozóan, hogy továbbra is ezen az úton maradj. Ezekben az ételekben közös, hogy hosszú távra biztosítják a jóllakottság érzését. Mide tartoznak a gyümölcsök, diófélék, a hüvelyesek, a zöldségek és a teljes kiőrlésű gabonák.

Legyen egy terved

Fontos terveket követnünk az étrendünk összeállítása során, legalább az elején, amíg kialakul az új rutin. Próbáld meg előre megtervezni, elkészíteni és bedobozolni az ételeket. Ez ad majd számodra egy biztonságérzetet.

Legyél aktív

A sport az egyik legfontosabb tényező, ha a felesleg leadásáról, vagy a túlsúly elkerüléséről van szó, nem beszélve arról, hogy az általános egészségi és lelki állapothoz is rengeteget hozzátesz, ha mozogsz. Ehhez fontos, hogy olyan sportot válassz, amiben jól érzed magad és komfortos.

Javíts az alvásidődön

Az alváshiány rossz hatással van a testsúlyodra, ugyanis diszharmóniába kerül a hormonháztartásod, így az anyagcseréd is. A megfelelő matrac, a pihentető körülmények, a hűvös hálószoba és a következetes fekvési-kelési rutin egyaránt elősegíti a kiegyensúlyozott alvást