Kezdőlap HAZÁNK Hazánk - Gazdaság

Így reagál a válságra az egyik hazai autós cég

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az online értékesítés és a nyugati régió felé nyit az AutoWallis csoport. A vállalat megszerezheti a JóAutók.hu és Autó-Licit.hu portálokat üzemeltető céget, a SsangYong gépjárművek nagykereskedelmi tevékenységével pedig belép Ausztria piacára is.

Ormosy Gábor vezérigazgató elmondta: a bejelentések illeszkednek az AutoWallis tavaly meghirdetett stratégiájába, amelynek változatlan célja, hogy az árbevétel 2025-re a tavalyi több mint duplájára, 400 milliárd forint fölé emelkedjen. A cégvezető szerint a SsangYong importőri jogának elnyerése Ausztriában a diverzifikáció szempontjából lehet meghatározó új irány, míg a JóAutók.hu és AutóLicit.hu portálokat üzemeltető Net Mobilitás Zrt. megszerzése az online értékesítési megoldások felé történő terjeszkedés egyik első lépése.

A tervezett növekedés mögött a társaság által eddig végrehajtott, illetve bejelentett tranzakciók, az organikus növekedés és a tervezett újabb akvizíciók állnak – fogalmazott Ormossy Gábor. Felidézte, hogy AutoWallis csoport 131 milliárd forint árbevételt ért el az idei első fél évben, ezzel teljesítette a tavalyi teljes éves árbevétel 67 százalékát. Rekord féléves eredményről számolhattak be, így már az év első hat hónapjában több egy részvényre jutó nyereséget termelt a vállalat, mint tavaly egész évben.

A SsangYong gépjárművek ausztriai importőri jogainak megszerzésével a vállalat már 15 országban lesz jelen, és a közép-kelet-európai régión túl is erősíti pozícióját – hangsúlyozta Andrew Prest, az AutoWallis csoport nagykereskedelmi üzletágának vezetője. A lépés kiegészíti a stratégiát, amelynek célja, hogy az akvizíciók mellett a csoport organikusan is tovább növekedjen, és a már képviselt márkákat egyre több országban tegye elérhetővé. 

Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: pixabay.com