A cél az, hogy a közigazgatás minél közelebb kerüljön az emberekhez, ezért a tervek szerint 2013. január 1-jével ismét létrehoznák a járásokat és a járási székhelyen is lesznek integrált ügyfélszolgálati irodák – mondta el Szabó Erika, a területi közigazgatásért felelős államtitkár szerdán. Az államtitkár közölte: a tervek szerint 2013 végére minden, az állammal kapcsolatos hatósági ügyet el lehet majd intézni egy helyen, a kormányablakokban.
Szabó Erika elmondta: januártól az integrált ügyfélszolgálati irodákban egyebek mellett lehet ügyfélkaput nyitni, az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyeket intézni, családi pótlékot, gyest igényelni és teljes körű tájékoztatást kérni a hatósági ügyekkel kapcsolatban. Az államtitkár felhívta a figyelmet: a kormányhivatalokba integrált államigazgatási szervek továbbra is működtetik ügyfélszolgálataikat. A kormányablakokban lesz lehetőség például elektronikus tulajdonilap-másolat lekérdezésre, de ez továbbra is elintézhető a földhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban is.
Győr-Moson-Sopron megyében Széles Sándor, a megyei közgyűlés jelenlegi alelnöke irányítja majd a hivatalt.
Forrás: http://gymsmo.hu/