Kezdőlap GYŐR Győr - Gazdaság

Jól halad a komáromi híd építkezése!

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A Hídépítő, illetve a Mészáros és Mészáros generálkivitelezésével, valamint a Hódút alvállalkozásával is épülő Duna-híd két végpontja december elején ért össze.

Folytatódik a Komáromot Révkomárommal összekötő új Duna-híd építése, és a munkákat a nyár végén, az ősz elején befejezik.

Szijjártó Péter és Ivan Korcok megállapodtak arról, hogy az eredeti terveknek megfelelően folytatják a Komáromot Révkomárommal összekötő új Duna-híd építését, a munkákat a nyár végén, az ősz elején befejezik. A különleges helyzet nem akadályozza meg a komáromi átkelő átadását.

Kiderült még: a megállapodásoknak és a korábbi terveknek megfelelően még az idén két ponton összekötik a két ország villamosenergia-hálózatait és jelentősen megnövelik a gázvezeték-rendszereket összekötő interkonnektor kapacitását.

Több mint félkilométeres híd épül

A Hídépítő Zrt., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. konzorciuma generálkivitelezői konzorciuma a Hódút Kft. alvállalkozásával már nagyon nagy mértékben előre haladt a híd építkezésével. A projektről legutóbb a két oldali hídszerkezet összeérésekor, illetve a pilon legmagasabb pontjának elérésekor számolt be lapunk.

A fejlesztésben egy 600 méteres, egy pilonos, ferdekábeles átkelő épül meg a jelenleg is használt vasúti hídtól 170 méterre nyugatra.

Így került a helyére tavaly év végén a híd utolsó eleme.

A híd különlegessége a hídpálya Szlovákiához közelebbi oldalán elhelyezkedő ferde pilon, amely a rajta átfűzött kábelek segítségével tartja a híd felső szerkezetét. A pilon összesen 118 méter magas. A szakemberek a pillérek készítése során közel 20 ezer köbméter betont építettek be. Az acélszerkezet súlya több mint 7 ezer tonna, ehhez adódik még a kábelek súlya, amely mintegy 320 tonnányira rúg.

Forrás: MTI