A támogatási szerződés aláírásával újabb fejezetéhez érkezett pénteken az a TOP-os (Terület- és Településfejlesztési Operatív Program) projekt, aminek célja az Oroszlányt Tatabányával összekötő 1,1 milliárd forint értékű kerékpárút megvalósítása
A tervek szerint a nyomvonal 11,5 kilométer aszfaltozott és 1 kilométererdei útból áll majd. A burkolattal el nem látott szakasz a fő nyomvonalról ágazik le a kamalduli remeteség majki műemlék együttese felé. Péntek délelőtt a polgármesterek számtalan dokumentumot írtak az oroszlányi városházán, amelyek a projekt részletes költségvetésétől kezdve az ütemezésig, a finanszírozási módokig rögzíti a beruházási feltételeket.
Tatabánya és Tata térségében az elmúlt négy évben mintegy 25 kilométeres hosszúságban épültek kerékpárutak. Tatabányán a város hosszában vezetett útvonalak mellett az ipari park üzemeit is bekötötték a hálózatba. A megyeszékhelyről Tata érintésével az Által-ér völgyében a 16 kilométerre fekvő Dunaalmásig épült kerékpárút, részben természetvédelmi területen. Az Oroszlány-Tatabánya szakasz egy nagyobb projekt része, amelyben a Magyarország-Szlovákia határon átnyúló együttműködési program keretében a szlovákiai oldalon Komarno és Karva között 25 kilométer hosszú kerékpárút épült.