Kezdjük a legfontosabbal: a Tier support visszaírt, és helytállónak találta egyik kommentelőnk megfejtését. Azt írták, hogy sajnos úgy tűnik, hogy tényleg valami probléma van az IOS készülékeken a fizetési eszköz hozzáadásával, illetve a fizetéssel is amennyiben már hozzá lett adva. Az elmúlt napokban ugyanis több hasonló bejelentést is kaptak – érdekes, hogy valamennyit Győrből. Az információt már továbbították a fejlesztőknek, remélhetőleg hamar megtalálják a megoldást.
És akkor először írjunk be egy piros pontot a Tier-nek.
Az e-rollerjük ugyanis tényleg jó. A fellépője kellően széles és kényelmes, a jármű kereke vastag, így a döcögősebb úton is biztonsággal lehet vele közlekedni. Jól gyorsul a 25 km/h-s sebességre, amivel a bringás futárokat sem zavarjuk, hiszen ők ettől gyorsabban tekernek, így ha a lámpánál előre engedjük őket, akkor még előzgetniük sem kell.
Szóval bátran használnám is, de sajnos nekem megfizethetetlen.
Tesztként bementem a győri kórháztól a vasútállomásig és vissza. Az első pár percben azért meg kellett szoknunk egymást, de mire elértem a Szigethy – Tihanyi utca kereszteződéséhez, már biztonságosan közlekedtem vele. Ekkor kaptam választ az első kérdésemre.
Igen, amíg állunk a piros lámpánál, az óra akkor is ketyeg. Vagyis 2-300 Ft-ot simán fizetünk úgy, hogy közben nem megyünk sehová.
A folytatásban beleestem egy olyan hibába, amit odafigyeléssel elkerülhettem volna. Le akartam vágni ugyanis az utat a Bartók Béla út felé, de belementem egy tiltott zónába, így 5-10 km/h-ra lelassult a jármű. Na gyorsan vissza is evickéltem. Ezt a pár perces bakit leszámítva 11 perc alatt végül beértem a célhoz.
Oké, megvan már a gyakorlat, nézzük akkor élesben visszafelé. A leggyorsabb úton is kétszer belefutottam a piros lámpába, de 8 perc alatt így is visszaértem a 2 km-es úton.
Vagyis egy irányba az út a 350 Ft-os alapdíjjal és a 100 Ft-os percdíjjal 1.150 Ft. Kicsit luxus.
Összehasonlítva más közlekedési módokkal:
- gyalogosan 22 perc
- autóbusszal 250 Ft – 10 perc + amíg megjön a busz
- biciklivel 8 perc – bérleti díja 400 Ft / nap
- Tier e-roller 8 perc – 1.150 Ft
- taxival kb. 5-6 perc – 2.000 Ft
Ezen a szakaszon kimondottan jó a buszközlekedés, több variáció is szóba jöhet, de amúgy is ha már 2 fő 2 rollert bérelne, olcsóbb a taxi.
Turistáknak nyilván ez 1-1 alkalomra megéri és még buli is, de ahhoz, hogy valaki letegye emiatt az autóját, a GyőrBike rendszerrel ellentétben itt ez elképzelhetetlen.
Leginkább az érthetetlen, hogy Budapesten majdnem fele ennyiből lehet utazni ugyanennek a cégnek az e-rollereivel. Kisebb az alapdíj is és a percdíj is.
Amiért ugyancsak nem jár dicséret a szolgáltatónak, az az ügyfélszolgálat
Bár a telefonszámon, amit most már nem nehéz kideríteni, pillanatok alatt felveszi a rendszer, a magyar ügyfélszolgálatos jelentkezésére többször is hiába vártunk 15 perceket.
Élő magyar emberrel egyszer sem sikerült beszélni, az automata dallamsorát viszont már kívülről fújom.
A supportnak írt e-mailre ugyan esténként kaptam választ, de tulajdonképpen egyik olvasónk, Erdélyi Tibi fejtette meg a rejtélyt: az eszközt jelenleg csak android telefonon keresztül lehet használni! Szerinte az iOS rendszer valamint a TIER alkalmazás közti banki kapcsolatot érdemes kivizsgálni, hogy engedje a fizetést almás készülékeken is.
A tesztutat ugyanis úgy tudtam megtenni, hogy nem a saját telefonomat, hanem egy, a családban lévő androidos készüléket használtam. Itt már simán működött minden – öt nappal az első sikertelen próbálkozás után.
Szóval nagy köszönet Erdélyi Tibinek, aki megfejtette – így remélhetőleg már a fejlesztőknek is van elegendő információjuk ahhoz, hogy megtalálják a hibát.
A többi alighanem már csak az áron múlik. A jármű ugyan első osztályú, de ahogy a legtöbb kommentelő is megfogalmazta: ennyi pénzt egy-egy kivételes alkalmat leszámítva biztos nem ér.