Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

Már 140-nel száguldhatnak a vonatok Győr és Budapest között

Cikkünk frissítése óta eltelt 11 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Maximális sebességgel, azaz 140 km/órás  sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán a mai naptól, ezzel pedig a MÁV szerint pontosabbá és megbízhatóbbá válik a közlekedés Győr és Budapest között. 

A vasúttársaság közölte, az elmúlt hónapokban, a feszített ütemű, ám jól megszervezett felújítás sikeres volt, ennek köszönhetőn az ország egyik legforgalmasabb vonalszakaszán, Biatorbágy és Szárliget között már korlátozás nélkül közlekednek a vonatok. A győri fővonalon így pontosabban, megbízhatóbban tudják biztosítani az elővárosi, távolsági és nemzetközi forgalmat.

A munkáltok még nem értek teljesen véget

Tavasszal a szakemberekre még az utómunkálatok várnak, ami már az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti, például vágány- és kitérőszabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség-feloldást, a felsővezeték-hálózatban az elöregedett hosszláncok cseréjét. Mindez már nem jár az őszi felújításhoz hasonló kényelmetlenséggel az utasoknak, azonban az átépített szakaszon egy – egy vágányt érintően vágányzárak, ezzel együtt menetrendmódosítások várhatók.

Fejlesztik a Budapest-Bécs vonalat is

Az átépítési munkákkal párhuzamosan további beruházásokkal is fejlesztik a Budapest és Bécs közötti vasúti közlekedést. A folyamatban lévő CEF-es fejlesztés első üteme, a Győr-Hegyeshalom közötti beruházás lezárult, így tavaly december 10-től ’pilot’, azaz próbajelleggel a határállomáson való megállás nélkül haladhatnak át egyes vonatok, így a határon át gördülékenyebbé, egyszerűbbé vált a személyszállítás. 2024 szeptemberéig valósul meg a teljes műszaki tartalom kiépítése, ami Hegyeshalomban és azon kívül néhány állomáson a biztosítóberendezések fejlesztésével, központi forgalomirányítási rendszer kiépítésével, informatikai fejlesztéssel jár.