Kezdőlap GYŐR Győr - Gazdaság

Nem állnak meg: a növekedés után további fejlesztéseket tervez a Graboplast

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Jó évet zárt a Graboplast 2022-ben, miután több mint tíz százalékkal, 21,7 milliárd forintra növelte árbevételét. A speciális padlógyártás területén meghatározó vállalat idén ismét növekedést tervez, amit a társaság új vezérigazgatója, Ivan László további fejlesztésekkel kíván elérni.

A három magyar városban termelő vállalat a tavalyi év kedvezőtlen külső környezete ellenére érte el ezt a jó eredményt, írja sajtóközleményében a cég. Főként az orosz-ukrán háború miatt jelentkező logisztikai nehézségek, emelkedő energiaárak, valamint az év első felét meghatározó jelentős fa alapanyaghiány következtében jelentkező áremelkedés kedvezőtlenül hatottak a gazdálkodásra. A társaság stabil működés mellett tudta ellensúlyozni ezeket a kihívásokat, így tovább erősítette piaci pozícióit a speciális padlógyártás területén. 

A Graboplast padlóit csaknem100 országban használják, így árbevételének mintegy 90 százaléka az exportpiacokon keletkezik. Az eredményes működés többek között annak is köszönhető, hogy a koronavírus-járványt követően 2022-ben sok piac újra megnyílt, a sport- és showpadló értékesítés területén pedig jelentősen nőtt a kereslet – részletezi a közlemény. 

A Graboplast élére év elején egy nemzetközi téren tapasztalt új vezérigazgató érkezett. Ivan László egyik fő célkitűzése a vállalati érték növelése, melyet a társaság általános stratégiájának frissítésével, valamint a vállalat fenntartható növekedési pályára állításával kíván elérni. Ennek jegyében Ivan László a Grabo Start névre keresztelt stratégiai fejlesztési folyamatot a cég teljes működésére ki kívánja terjeszteni a 2023-as év során a további növekedés biztosítása érdekében. A folyamatok részeként a vállalat többek között új kontrolling rendszert vezet be, valamint új ügyviteli rendszerrel támogatja a gyorsabb és átláthatóbb vállalati működést. 

A működési hatékonyság növelése során a Graboplast kedvező eredményeket ért el a gyártáshoz szükséges egyes alapanyag kiváltása területén, valamint növelte a vállalat rugalmasságát is. 

A vállalat 2022-ben 1,4 milliárd forintos üzemi és 130 millió forintos adózott eredményt ért el.