A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 111 millió forintos bírságot szabott ki a DIGI távközlési szolgáltatóra, mert nem megfelelően tájékoztatta előfizetőit a 2023. január 1-től érvényes díjemelésről és a májustól bevezetett inflációkövető díjkorrekcióról.
A versenyhatóság szerint a cég kommunikációja nem volt egyértelmű: az előfizetők nem kaptak tiszta képet arról, hogy két különböző díjemelés történt, mivel az erről szóló tájékoztatás ellentmondásos volt.
Sokan azt hihették, hogy a hűségidő védelmet nyújt mindkét emelés ellen, miközben az inflációkövető díjkorrekció a hűségidő alatt is érvényesült.
A DIGI elismerte a jogsértést, együttműködött a GVH-val, és lemondott a jogorvoslati lehetőségről. Emellett vállalta, hogy kompenzálja az érintett ügyfeleket: azok az új előfizetők, akiket a májusi díjkorrekció érintett, és még mindig a DIGI ügyfelei, visszatérítést kapnak.
A GVH szerint az eset rávilágít arra, hogy a távközlési szolgáltatóknak egyértelmű és átlátható tájékoztatást kell nyújtaniuk ügyfeleik számára, különösen a díjemelésekkel kapcsolatos változásokról.
(Forrás: MTI / Illusztráció: Storyblocks, LENSLOGIC)