Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

Új kormányablak nyílt a győri vasútállomáson

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A beruházás 40 millió forint vissza nem térítendő állami támogatásból, összesen 210 millió forintból valósult meg.

Új kormányablak nyílt a győri vasútállomáson – adta hírül a Győr-Moson-Sopron megyei Kormányhivatal. A 10 munkaállomással és egy fotófülkével rendelkező ügyfélszolgálat a 11. kormányablak a megyében. Az új helyszínen valamennyi ügytípus intézhető.

Dr. Domokos Péter az ünnepélyes szalagátvágáson kifejtette: a vasútállomásokon kialakított kormányablakok fő célja, hogy azon állampolgároknak, akiknek a lakóhelyén nem található kormányablak, ne legyen szükségük további helyi közlekedés igénybevételére a hatósági ügyek intézéséhez. A miniszteri biztos elmondta: a sikeres együttműködés során a MÁV Zrt. a vasútállomás épületében kialakította az ügyfélszolgálati helyiségeket, a kormányhivatal pedig a meglévő kormányablakokban lévő berendezési tárgyakkal azonos megjelenésű bútorokat és az integrált kormányzati ügyfélszolgálati rendszer arculati kézikönyvben meghatározott elemeket, illetőleg az informatikai eszközöket szerezte be. A beruházás megvalósulását a Miniszterelnökség 40 millió forint vissza nem térítendő támogatással tette lehetővé – hangsúlyozta dr. Domokos Péter.

Széles Sándor elmondta: jeles évforduló a mai Győr-Moson-Sopron megye és Győr közigazgatási életében, a megújult államigazgatás rendszerében. A kormánymegbízott hozzátette: tíz évvel ezelőtt, 2011. január 3-án kezdte meg működését a megye első integrált ügyfélszolgálata, itt Győrben. Az akkori kormányablakban még csak huszonkilenc ügykör közül lehetett választani, ez a szám mára 2500 fölé emelkedett. A tizedik évfordulón már Győr harmadik kormányablaka nyílt meg, ahol a közel 150 ezer Győr és Győr környéki lakos intézheti ügyeit.

Széles Sándor közölte: a beruházás keretében a győri vasútállomás központi helyiségében, a régi váróterem területén alakították ki az új ügyfélszolgálatot a már megszokott arculati elemekkel. A kormánymegbízott kifejtette: az ügyintézés

minősége és ezzel összefüggésben az ügyfelek elégedettsége az egyik legfontosabb faktor a hatékony közigazgatás szempontjából. A minőséget a munkatársak szakmai felkészültsége és precizitása adja, a megfelelő szakmai segítség az ügyfelek elégedettségét is előremozdítja – emelte ki Széles Sándor.

Virág István a MÁV Zrt. pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese elmondta: Győr fontos és forgalmas állomás, éves szinten közel 4 millió ember veszi igénybe a vasutat és 30 millió utast szállít a Volánbusz. Hozzátette: még 2012-ben született meg az „Állomásfejlesztési és Integrált ügyfélszolgálat fejlesztési program”, amelynek célja az állomások sokoldalú, utasbarát fejlesztése, és a szolgáltatások bővítése volt. A program keretében a MÁV folyamatosan alakított ki újabb és újabb kormányablakokat, szerepet adva feledésbe merült, régen nem használt épületrészeknek – mondta Virág István. A győri a tizennegyedik, vasútállomási helyszínen megnyíló kormányablak, amelynek kialakítása Európai Uniós, központi költségvetési, illetve MÁV-os forrásból valósult meg, összesen 210 millió forint értékben – hangsúlyozta.