Kezdőlap HAZÁNK Hazánk - Gazdaság

Válság ide, válság oda, erről a termékről sokan nem hajlandók lemondani

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Lehet cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű, hagyományos, cukormentes, de még mindig a klasszikus tejcsokis a legnépszerűbb. Ráadásul úgy fogyasztjuk, mintha nem lenne holnap: évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közleménye szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán; még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni ilyenkor. Mint szinte minden területen, a csokimikulások esetében is jelentős a gyártáshoz felhasznált alapanyagoknál tapasztalható áremelkedés; különösen a kakaóbabé, illetve a cukoré. Előbbire a világ számos térségében jellemző aszály is erősen hatott, ami egyet jelent a termés csökkenésével. 

Közben persze folyamatosan változnak a vásárlói szokások, amit az is jelez, hogy egyre többen keresik a magasabb minőségű, illetve a cukormentes termékeket. A csokimikulások esetében azonban úgy tűnik, ragaszkodunk a hagyományoshoz. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy inkább a tejcsokoládé a keresettebb, de az ét aránya növekszik. Kis mennyiségben ugyan, de készülnek például üregükben cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások is, hogy csak néhányat emeljünk ki a sorból.

Az ízkínálat természetesen közel sem olyan gazdag, mint a szaloncukroknál, de ez a termékek jellegéből és elkészítési módjából is adódik, részletezi a NAK közleménye.