Kezdőlap GYŐR Győr - Gazdaság

Változások Sopronban az M85-ös építése miatt

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A soproni Tómalom utca szintjét az aluljáró szakaszán le kell süllyeszteni, és ezt a munkát csak teljes lezárás mellett lehet elvégezni.

Tavaly decemberben adták át a Sopront az ország gyorsforgalmi úthálózatába bekapcsoló M85-ös út Csornától Sopron-kelet csomópontig érő szakaszát, mellyel jelentősen felgyorsult a város közlekedése. Azonban a munkálatok nem álltak le, a beruházás egészen az országhatárig tartó pályaíven és kiegészítő elemekkel halad. A már korábban megkezdett Sopron-kelet és Fertőrákos közötti 6,4 kilométeren a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. konzorciuma (DS Konzorcium) építkezik.

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában épülő M85 gyorsforgalmi útjának ezen részén, vagyis a IV. részen, március 16-tól április 30-ig a soproni Tómalom utca lezárásra kerül az M85 nyomvonala alatt áthaladó részen.

A lezárásra azért van szükség, mert a Tómalom utca szintjét az aluljáró szakaszán le kell süllyeszteni, és ezt a munkát csak teljes lezárás mellett lehet elvégezni.

Tómalom utca

Kerülni a lezárás ideje alatt a Nemeskúti út irányából külön erre a célra kiépített terelőúton lehet, a térképvázlaton zölddel jelölt útvonal szerint.

A korábban átadott szakaszok az alábbi vállalatok munkájával valósultak meg:

  • az I. szakaszon Csorna és a Fertőd közötti a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma kivitelezett 20,05 kilométeren (a térképen pirossal);
  • a II. szakaszon Fertőd és Nagylózs közötti az EuroAszfalt Kft., a SWIETELSKY Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. dolgozott 15,6 kilométeren (a lila szakasz);
  • míg a III. szakaszon Nagylózs és Sopron-kelet között a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. építkezett 15,4 kilométeren (narancssárgával jelölve).

Emellett tavaly megkezdték az út osztrák határig tartó folytatásán is a munkát, ahol szintén a Dömper és a Subterra-Raab dolgozik, kiegészülve a Pannon-Dobrastav Kft.-vel hármas konzorciumban.

Itt a főbb feladatok

  • egy közel 4 kilométeres négysávos pálya kiépítése, egy 780 méter hosszú alagúttal és két híddal;
  • Sopron északnyugati elkerülőjének kiépítése, összesen 3,6 kilométer újépítésű utat átadva;
  • valamint a 84-es főút már eddig is használt négysávos szakaszának felújítása egészen a határátkelőig.

Forrás: magyarepitok.hu