Negyedszer indul el a Hungaricool termékverseny. A szervezők Magyarországon előállított élelmiszer- és nem-élelmiszer termékeket várnak, amelyek új fejlesztésűek, vagy ha már léteznek, a kiskereskedelmi láncokban széles körben még nem kaphatók.
Fontos szempont a magas minőség, de vizsgálják a termék egyéb tulajdonságait, például érdekességét, különlegességét, egészségtudatosságát, illetve azt, hogy mennyire piacképes a benevezett áru, közölte a Spar és a K&H Csoport. A cél az, hogy támogassák a magyar kistermelőket, együttműködési lehetőséget kínáljanak azoknak a családi cégeknek, egyéni vállalkozóknak, akik megfelelnek a feltételeknek.
A győztesek eredeti ízkombinációjú, ötletes termékekkel bekerülhetnek a Spar üzleteinek és webshopjának kínálatába. Az áruházlánc minőségügyi, marketing, valamint logisztikai mentorálással, a K&H pedig személyre szabott pénzügyi tanácsadással és finanszírozással segíti a nyerteseket.
A tájékoztatás szerint tejek, tejtermékek, fagyasztott készítmények, zsírok és olajok, feldolgozott vagy szárított zöldségek, gyümölcsök, édességek, gabonafélék, hús-, sütő-, és tojástermékek, sók, fűszerek, levesek, szószok, mártások, saláták, szendvicskrémek, biotermékek, speciális élelmiszerek, bébiételek, kényelmi ételek, élelmiszer-adalékok, italok és állateledelek kategóriacsoportban várják a kihívásra jelentkezőket.
A közlemény kitért arra is, hogy a korábbi három versenyen csaknem félezer induló mutatta be termékeit; a legtöbben italokkal, kávékkal, lekvárokkal, reform-élelmiszerekkel neveztek. Az eddigi tapasztalatok szerint egyre több egészségtudatos, "minden-mentes", termék jelenik meg a pályázatokban, ugyanakkor hagyományos ételekkel is sokan jelentkeznek