Jól hangzik, nem igaz? Nos, a jó hír az, hogy Magyarországon is elérhető az úgynevezett BNPL szolgáltatás, amely a tavalyi év egyik legsikeresebb fintech terméke volt. Az IzzyPay közölte: minden engedélyt megszereztek, illetve szükséges feltételt megteremtettek ahhoz, hogy a rendszer idehaza is elindulhasson, írta meg a Világgazdaság.
Azért nincs kolbászból a kerítés. A megoldás első körben csupán 14 nap fizetési haladékot ad, részletfizetés lehetősége nélkül, ám a jövőben erre is lesz mód, ahogy arra is, hogy 990 forintért a vásárlók meghosszabbítsák a fizetési határidőt. A tényleges fizetéshez nincs szükség a kártyaadatokra sem, a részletfizetést azonban nem adják majd ingyen.
Az IzzyPay szerint mindez a termékek visszaküldését is lehetővé teszi, mégpedig úgy, hogy közben nem kell a pénzvisszafizetés miatt aggodalmaskodnunk, ami főleg akkor jöhet jól, ha ruhát rendelünk magunknak az interneten. Emellett pedig ott vannak még a nemzetközi tapasztalatok, amelyek szerint az online vásárlók több mint 90 százaléka fordul vissza az utolsó pillanatban, a kosárban hagyva a már kiválasztott terméket, mondván, túl sokat kell érte fizetni.
Ezt a lemorzsolódást a BNPL átlagosan 20 százalékkal képes csökkenteni, sőt a vásárlói kosár értéke is átlagosan 45 százalékkal nő, ha a lehetőség elérhető. Az IzzyPay szerint a webshopok forgalmát akár 35-40 százalékkal is növelheti a megoldás. A tárgyalások már zajlanak, így a szolgáltatás hamarosan megjelenhet a hazai online boltokban is.
Persze nem mind arany, ami fénylik, ingyen pénz nincs. A globális piacon a múlt évben nagyon látványos sikereket értek el a BNPL-ben érdekelt szereplők, ám az egyik legnagyobb szolgáltató, a svéd Klarna értékét tavaly elért 45,6 milliárd dollárt követően idén már csak 6,7 milliárd dollárban határozták meg a befektetők.
A BNPL helytelen használata pedig az Egyesült Államokban okozott anomáliákat.