Az adatok akár menet közben kinyerhetők, a gyors és megbízható adatátviteli technológia azonnali lehetőséget teremt az elkészült gépkocsik kötelező ellenőrzésére.
A vállalat a Technológiai és Ipari Minisztériummal közösen valósította meg a pilotprojektet, amely bebizonyította, hogy az 5G maradéktalanul képes kiszolgálni a kifejezetten vezetékes működésre tervezett, szigorú autóipari protokoll igényeit is, írják közleményükben. Kitértek arra is, hogy a munkába szakmai partnerként a győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja, a Magyar Telekom és T-Systems Magyarország is bekapcsolódott.
A vizsgált autók működése közben keletkezett adatokat 5G hálózaton továbbították az információkat feldolgozó központi számítógépekre. Így a lehető leghatékonyabban ellenőrizhetők az elkészült gépkocsik elektronikai rendszerei a gyártás utolsó fázisában, még a kiszállítás előtt. A teszteket követve valós időben lehet megismerni az autók működési paramétereit, hamar és könnyen kiszűrhetők a gyártásból eredő esetleges meghibásodások.
A Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központjának vezetője kiemelte, hogy az intézmény pilotprojektjeivel arra törekszik, hogy a tudományos eredmények minél hamarabb felhasználhatók legyenek a gazdaság számos területén. Drotár István hozzátette: ezért is örültünk annak, hogy az Audi Hungaria Zrt. ellenőrzési folyamatát tesztelhettük. Óriási gyártási rugalmasságot ad a kezünkbe, hogy az 5G kapcsolat segítségével a korábbinál jóval nagyobb területen, ráadásul már menet közben ki tudjuk nyerni az autók diagnosztikai adatait.