Az 50 felettiek is játsza(ná)nak

A játékosok közötti korkülönbség folyamatosan növekszik, kezdve az idősebbektől, akik a játékokon nőttek fel, egészen az újabb generációkig, akik először tapasztalják meg a játékélményt.

 

 Az 50 fölötti játékosok azonban úgy gondolják, hogy a legújabb kiadásokat nem nekik szánták, és a fejlesztési folyamat során csak utógondolattá válnak.

Ez egy 2023-as AARP Research tanulmány szerint, amely szerint tízből hét 50 éves vagy annál idősebb játékos úgy gondolja, hogy az új játékokat nem az ő részükre tervezték.

Ez nem feltétlenül meglepő, hiszen a játékipar az elmúlt években tovább nőtt és terjeszkedett, és egyre fejlettebb lett. Az új játékfejlesztő eszközök és módszerek valósághűbbé teszik a játékokat, mint valaha, és a soha nem látott játékmechanika és a kiterjedt nyitott világok csak tovább bonyolítják a játékot.

Az idősebb játékosok 28%-a azonban játszik olyan konzolokon, mint a PlayStation , Xbox és Nintendo Switch , ami azt jelenti, hogy valamilyen tervezési folyamatra van szükség ahhoz, hogy figyelembe vegyék a játékosbázisba való felvételüket.

Látszólag még az olyan alapokat is figyelmen kívül hagyják, mint a nehézségi beállítások, mivel az idősebb játékosok 64%-a úgy gondolta, hogy nem veszik figyelembe őket a modern játékok nehézségeinek megtervezésekor.

Kép egy játékból.

Az olyan online játékok, mint a Call of Duty, főként a fiatalabb és idősebb játékosok közötti nagy szakadék miatt kihívást jelentenek. A legtöbb online játék, különösen a lövöldözős játékok, gyors reakcióidőt és gondos tervezést igényel a rendszeres nyeréshez, ami az idősebb generációkból általában hiányzik a fiatalabb generációkhoz képest.

Az idő is szerepet játszik, mivel a fiatalabb játékosoknak általában több idejük van leülni és játszani, valamint türelmük van megtanulni és elsajátítani a vezérlőket vagy a mechanikát, ami szintén hiányzik az idősebb generációknak.

Úgy érzik, hogy a játékipar nem foglalkozik velük.

Azok az idősebb játékosok, akik egyszerűen csak le akarnak ülni és szórakozni, hátrányba kerülnek, mivel valószínűleg olyan kihívásokat fognak találni a játékon belüli akciókban, amelyeket a játékosok többsége könnyen leküzdhet.

Az adatok biztonsági másolata egy másik statisztika, amely azt mutatja, hogy az 50 év feletti játékosok több mint fele elsősorban mobileszközökön játszik, nagyrészt egyszerűségüknek és menet közbeni játékmenetüknek köszönhetően.

Nyilvánvaló, hogy sok 50 év feletti játékos úgy érzi, hogy lemaradt a játékipar legújabb és legjobb játékairól, és bár egyre nagyobb kisegítő lehetőségeket adnak hozzá, ez még nem elég.

Sokan azt mondták, hogy a játékok időnként túl bonyolultak ahhoz, hogy megértsék őket, mások pedig megjegyezték, hogy a játékokhoz oktatóanyagra van szükségük.

Forrás: Gaming Bible

Borító: Pixabay