Havonta átlagosan 3-4 ezer forintot költ zöldségekre és gyümölcsökre a magyarok 40 százaléka, de szinte ugyanennyien vannak, akiknél már több mint 5 ezer forintra rúg a számla.
Az ötszáz termelőt tömörítő DélKerTÉSZ kutatásából az is kiderül, hogy zöldségekért és gyümölcsökért a legtöbben a nagyobb boltláncokba vagy hipermarketekbe mennek, mindössze 42 százalék szerzi be ezeket külön zöldségesnél, írja az Agrárszektor. A magyarok 52 százaléka hajlandó többet fizetni az itthon termelt zöldségért vagy gyümölcsért, és a többség szerint ezeknek jobb az íze, ugyanakkor sokan nem tudják eldönteni, honnan származik a termék.
A vásárlást leginkább befolyásoló tényezők közül az ár végzett az élen: a magyarok 81%-ának (leginkább a férfiaknak) ez a legfontosabb szempont. Utána jön 62%-kal a zöldség vagy gyümölcs kinézete, míg 42%- arra figyel, minek van éppen szezonja. Kevesen (mindössze 13%) vannak azok, akiket a termék csomagolása is befolyásol, ezt leginkább a budapestiek és a 30-asok mondták. A márkanév pedig csupán a megkérdezettek 5%-át érdekli.