A családok 57 százaléka gyermekenként jellemzően kevesebb mint 6.500 forintot költ játékra húsvétkor, 10 ezer forint feletti összeget csak a válaszadók 15 százaléka szán ajándékra.
A tavalyihoz képest az idén 13 százalékkal emelkedtek az átlagos kosártértékek, ami azt jelenti, hogy online jellemzően 13 ezer forintért, áruházban pedig 9200 forintért vásárolnak játékot a magyar családok az ünnep előtti 1-2 hétben – közölte az egyik játékkereskedelmi cég.
A legnépszerűbb meglepetések a kreatív-, szabadtéri- és társasjátékok, de a TOP 10-ben továbbra is szerepel a Lego, a plüssök, az autók, egyéb járművek és a babajátékok is. Úgy tűnik, rendeződtek az ellátási láncok, normalizálódtak a szállítási költségek, ezért nagyobb áremelésre sem volt szükség.
A társaság gyermeket nevelők körében márciusban végzett online kutatásából az is kiderül, hogy a legtöbb gyermek idén édességet (77 százalék) és játékot (73 százalék) kap húsvétra, de sokuknak mesekönyvet (46 százalék) vagy kifestőt (33 százalék) „tojik” a nyuszi.
A húsvét egyébként a játékpiac második legforgalmasabb időszaka, amikor a teljes éves árbevétel 5-6 százaléka érhető el mindössze 1-2 hét alatt.
Illusztráció: pixabay.com