Tegnap újabb látványos állomásához érkezett az M85-ös gyorsforgalmi autóút építése.
Az M85-ös autóúton szeptember 9-én és 10-én a nagycenki csomópontnál az 84-es főútnál hídgerenda beemelési munkálatokat végeztek. Az autósok talán bosszankodhattak, mivel a munkálatok során időszakosan rövid időre megkellett állítania 84-es főút forgalmát. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. előre kiadott közleménye szerint, az elmúlt két napban összesen 24 db előregyártott hídgerendát emeltek be, amelyek 17,7 valamint 18,3 tonna súlyúak.
Több ütemben készül az autóút
A Csornától Soproni épülő 2×2 sávos autóút több ütemben épül, mintegy 60 kilométer hosszan.
- Csorna és Fertőd-Endrédmajor csomópont közötti szakasz, amely 20,05 kilométert jelent.
- Fertőd-Endrédmajo csomópont és Nagylózs közötti szakasz, amely 15,6 kilométer hosszú.
- Nagylózs és Sopron- kelet közötti szakasz, amely 15,4 kilométert ölel fel
- Sopron-kelet és a fertőrákosi csomópont közötti szakasz, amely mindössze 6,4 kilométer hosszú lesz
Az autóút elkészülésével, jóval gyorsabban eljuthatunk Budapesttől egészen a nyugati országhatárig.
A tervek szerint 2020 végére lesz kész a fejlesztés
A NIF szerint a tervek az előre meghatározott ütemben, rendben zajlanak. Így valószínűleg nem lesz akadálya annak, hogy 2020 végére teljesen a birtokukba vegyék az autósok a gyorsforgalmi autóutat.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a projekt indulásakor készített videójában jól bemutatják, hogy is fog kinézni a teljes pályahossz.
Forrás: Youtube, NIF Zrt.