Cikkünk frissítése óta eltelt 11 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A Termékmustra folyamatának a csomagolásvizsgálat is fontos része, amely során kiderítik, hogy a bírálók szerint melyek a legfontosabb szempontok az adott termékcsoport vásárlásakor. 

1-től 5-ig

A kérdőívben a bírálók így értékeltek. A magasabb pontszám kedvezőbb értékelést jelent. E szerint a vásárlók a magasabb minőséget keresik, szeretik a hazai termékeket, és szem előtt tartják a környezettudatosságot.

A csomagolás csak az ötödik legfontosabb tulajdonság.

E téren a kérdőívre adott válaszokból az derül ki, hogy a termék kiszerelésének mérete az elsődleges szempont, ezt követi a könnyű kinyithatóság és a strapabíró csomagolás. 

Legkevésbé fontos tulajdonságként az esztétikus megjelenés, vagyis a design szerepelt. 

A kiszerelés fontos szempont

A kérdőív kitöltői főként a kis- és közepes kiszerelésű, vagyis a 100-150 grammos és a 350-500 grammos termékeket részesítik előnyben. A legkisebb, 60-100 gramm kiszerelésű párizsikat a kitöltők közel harmada vásárolná, míg a nagyobb, 500-2500 grammos termékeket a bírálók mindössze 5%-a választaná a boltok polcairól. 

(fotó: illusztráció, mindmegette.hu)