Az autótörténetet kutató carVertical cég az elmúlt 12 hónapban 1,11 millió autótörténeti jelentést elemzett mintegy 24 piacon, lefedve ezzel az Egyesült Államokat és Európa nagy részét. A kutatások rávilágítottak, hogy leggyakrabban az Audi A8 típusú szedán gépjármű kilométeróráját tekerik vissza. A platformon ellenőrzött Audi A8-sok 30,6 %-nak volt hamísított futásteljesítménye, ami azt jelenti, hogy minden harmadik használt Audi vezeti a kilométeróra csalások listáját.
Valójában 10 manipulált kilométerórájú autó közül minden hatodik egy nagyértékű német gyártású jármű volt, például Audi A7, BMW X5, BMW 7-es széria vagy a Volkswagen Tuareg. Ezek az autók a magas értéküknek (magas profit lehetőséggel) köszönhetően tökéletes célponttá váltak a használtautó-piac kilométeróra csalói számára.
Más gyártók modelljei közül a második legtöbbet visszatekert autó a Ford Mustang volt a listán (25,7%-a visszatekert), a tizedik, (22%-a visszatekert) a Ford Fusion, a Volvo XC70 a 14. helyen állt (21,1%-a visszatekert) és az Opel Insignia a 19. helyre került (19,5%-a visszatekert).
A használtautó-piacon hagyományosan leginkább a benzines és a dízelmotoros használt autók voltak kitéve a kilométeróra visszaéléseknek. Azonban a kevésbé szennyező járművek iránti növekvő kereslet hamar megváltoztatta a helyzetet.
A felmérések arra utalnak, hogy a motor típusa a legkevésbé sem határozza meg, hogy az adott jármű „népszerű-e a kilométeróra-csalások szempontjából.
Ugyan egyes modelleknél, mint például a BMW 7-es, a dízel és benzines üzemelésű autók még mindig jobban ki vannak téve a futásteljesítmény hamisításoknak, mint hibrid társaik, azonban a többi autómárkánál a hajtás típusa nem szempont.
Jó példa erre a Volkswagen Jetta, melynél a hibrid változat kilométeróráját nagyobb számban (27%) tekerik vissza, mint a dízel (24,1%), vagy benzin (22,4%) üzemelésű járművek esetében.
A meghamísított futásteljesítményű elektromos autók számának növekedése nagyobb óvatosságra inti a vásárlókat.
Míg a visszatekert elektromos autók teljes aránya (14,6%) alacsonyabb az európai átlagnál (15,6%), a különbség elhanyagolható. Mi több, ha manipulált elektromos autót veszünk, óriási javítási költségeket vehetünk a nyakunkba.
Egy manipulált kilométerórájú elektromos jármű kifejezetten magas kockázatot jelent, mivel a károsodott akkumulátorcsomagok javítása kiürítheti a pénztárcánkat. Mindezek miatt a valós futásteljesítmény megállapítása a használt hibrid és elektromos autók tekintetében kulcsfontosságú.
Forrás: CarVertical