Összesen 20 ezer négyzetméteres lesz, a fejlesztés étréke pedig meghaladja a 2 milliárd forintot, tudta meg a Magyar Nemzet.
2008 óta folyamatosan bővül a Kravtex-Kühne csoportba tartozó Credobus üzeme, ez lesz a beruházás harmadik üteme. Évente akár ezer autóbusz készülhet majd itt, de nem ez lesz az egyetlen előrelépés. A cég ugyanis megkezdte az elektromos meghajtású járművek fejlesztését, amelyek ultrakönnyű konstrukciójuknak köszönhetően versenyképesség tekintetében is nagy előnyt jelenthetnek a konkurenciával szemben.
A világ legkönnyebb csuklósa
A cégcsoport egyébként tavaly ősszel mutatta be vadonatúj modelljét. A Credobus Econell 18 Next a világ legkönnyebb, 18 méteres kategóriájú csuklós autóbusza. Saját tömege, az innovatív futómű és az optimalizált vázszerkezet miatt, legalább három tonnával kevesebb versenytársainál: a megszokott 17-18 helyett mindössze mintegy 14 tonna. Ennek köszönhetően pedig kategóriájában a legkedvezőbb az üzemanyag-felhasználása és legalacsonyabb a fajlagos szén-dioxid-kibocsátása.
A Volánbusz flottáját erősítik
A Credobusnál évente mintegy 300 autóbuszt gyártanak, ami a cégcsoporton belül több, mint 500, a magyar beszállítóknál pedig legalább további 150 munkahely megtartását biztosítja. A járművek nagy része a Volánbusz országos flottájába került, így a személyszállító társaság 6200 autóbuszának 40 százaléka a mosonmagyaróvári üzem szalagjairól gördült le.