Vagy logisztikából. Nézőpont kérdése. De valamit nagyon elszúrtak szerintem.
Persze mi akik ezer éve erre járunk még a régi táblát is láttuk erre kilógatva a sorompó alá.
A SOROMPÓ 10 PERCNÉL TOVÁBB IS ZÁRVA TARTHATÓ
És persze logikus, hogy itt, ahol nagy a forgalom mert sok a vágány, előfordul, hogy várni kell, de ami ma reggel volt az nem volt szép húzás.
Én mostanában már ritkán járok erre, de miután ma nem siettem sehová, ezért álltam be a sorba, amikor 7:37-kor lehúzták a sorompót – de arra nem gondoltam, hogy 7:54-ig ez zárva is marad.
Aki a Kazinczyba ment az simán elkésett (ott 50-kor már becsengetnek), a Péterfybe is – a Jedlikbe, Hildbe és Révaiba éppen be lehetett esni.
Illetve ez így nem pontos.
Látva azt, hogy időnként tényleg semmiféle forgalom nincs, kerékpárosok és gyalogosok nyilvánvalóan szabálytalanul vagy egy tucatnyian két holtidőben is átszivárogtak.
Az autósok meg kerültek, ha tudtak, vagy éppen szétvetette őket az ideg.
Peregtek a másodpercek, a percek és mindenki remélte: na ez a vonat még elmegy, aztán nyitják. De nem.
Pár perc szünet után jött a következő vonat.
Szóval értem én, hogy van a biztonsági zóna, és nyilvánvaló, hogy a gyalogosok, kerékpárosok a Vidéki buszpályaudvar felé kerülhetnek, az autósok meg mehetnek a Baross-hídnak vagy a felüljárónak, esetleg a Nádor-aluljárónak is, de biztos vagyok benne, hogy lehetne másképp.
Kicsit több emberséggel, kicsit jobb logisztikával.
Néhány éve szóvá tettem, hogy a Wesselényi utcában, ahol egy nap egyszer, 7:30 és 7:45 között van számottevő forgalom és dugó, hogyan lehet, hogy fakivágás éppen 7 és 8 óra között zárják le a parkolókat.
Nyilvánvaló, hogy a tájékozatlanságból adódó szervezés miatt, hiszen ha valaki vette volna a fáradtságot, hogy megkérdez az itt lakók közül, hogy van-e kritikus időszak, akkor biztos, hogy megtudta volna.
Ami a vasúti átkelést illeti, nos aki minden nap erre jár, az kívülről fújja a menetrendet.
De ez az alatt az idő alatt a menetrend szerinti vonatok mellett a képen látható is eldöcögött, kb 5 km/h-s sebességgel, hogy megálljon a túloldalon. Lehet, hogy fel kellett szabadítani egy vágányt, vagy csak most ért rá mozdonyvezető, ki tudja, biztos oka volt, hogy mozgatták.
De ez pont abban a holtidőben tették, amikor egy pár percre felnyithatták vona a sorompót.
Ez semmi más, csak odafigyelés kérdése. Jöjjön kicsit előbb, kicsit később, vagy párhuzamosan valamelyik menetrendszerinti járattal.
Vagy legalább lógassák ki újra a táblát, hogy a sorompó 10 percél tovább is zárva tartható