Kezdőlap LIFE MAGAZIN

A sikeres recepciós tulajdonságai

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A szakképzett recepciósok iránt manapság fokozott kereslet mutatkozik a munkáltatók részéről, a legkimagaslóbb jelöltek pedig nem maradnak a munkaerőpiac kínálatában sokáig. Emiatt érdemes meghatározni azokat a tulajdonságokat, amelyek a legeredményesebb jelöltekké tehetnek minket. 

A munkaerőpiacon szinte állandó jelleggel fellelhetők megüresedett recepciós állások, azonban könnyen előfordulhat, hogy hiába jelentkezünk egy-egy ilyen pozícióra, mégis valaki más kapja meg helyettünk a munkát, feltehetőleg azért, mert volt valami annak a másik jelentkezőnek a képességei között, ami viszont a mieink közül hiányzott.

De mit is keresnek a munkáltatók egy ideális recepciósban? Általánosságban egy olyan személy alkalmas erre a pozícióra, aki azonnali hatást tud gyakorolni, a kezdeményezőkészség jelei jól láthatók rajta, képes együttműködni és a kellő tapasztalat mellett a fejlődésre való hajlandóság ideális egységét birtokolja. Azonban, ha ezek valamelyike nem is lenne birtokunkban, akkor sincs olyan igazán nagy probléma, az alábbi készségek megléte az eddigieknél sokkal fontosabb, és ezek mindegyike fejleszthető egy kis odafigyeléssel:

Jó kommunikációs készség

Természetesen a recepciósnak kiváló verbális kommunikációs képességgel kell rendelkeznie, illetve az aktív hallgatás készsége mellett az ügyfélszolgálati érzék szintén elengedhetetlenek. A tehetséges recepciós feladata a hívók és ügyfelek kapcsolása a megfelelő munkatársakkal, illetve az alapvető ügyfélszolgálati problémák és kérések kezelése.

Szakszerűség

Mint az első személy, akivel a vendégek, a látogatók, illetve az egyéb alkalmazottak találkoznak az épületbe lépve, a recepciósnak muszáj jó első benyomást tennie. Egy olyan személyre van szükség tehát a frontvonalban, aki mind a megjelenésével, mind a hozzáállásával szakértő benyomását kelti.

Interperszonális készség

A jó interperszonális készségek túlmutatnak az alapvető kommunikációs képességeken. A legalkalmasabb pályázó nehézség nélkül működik együtt, könnyeden kezeli az adott és a kapott kritikát, emellett a barátságosság és a rokonszenvesség egyaránt elengedhetetlen a recepciós munkakörében.

Jó szervezőképesség

A szervezett emberek fokozottabb hatékonysággal képesek működni, még ha váratlan eseményekkel is találják szembe magukat. A jó recepciósok készséggel és lelkesedéssel viseltetnek a makulátlan szervezettség iránt. Pillanatok alatt képesek aktákat és telefonszámokat előkeresni, és mindig rendezett környezetben dolgoznak.

A „multitasking” képessége

A recepciós munkakörébe több feladat is beletartozik, amelyeket gyakran egyszerre kénytelen végezni. Így a recepciós feladatai közé tartozik a bejövő hívások kezelése, a hívók szűrése, a hívás forgalmának kezelése, miközben egy forgalmas fogadótér irányítását kell kézben tartaniuk. Emellett az online megrendelések, foglalások kezelését is kell felügyelniük.

Technikai készség

Minden recepciós számára alapvető kell, hogy legyen a telefonrendszerek, számítógépek, fénymásolók, nyomtatók felhasználói szintű használata.

A legfontosabb szempont pedig az álláskeresést illetően az, hogy sosem szabad hezitálnunk, bármely városi állásportált felütve találhatunk számunkra kedvező pozíciókat mint például a Biatorbágy állás kereső rendszerben,  és semmit sem veszíthetünk azzal, ha mihamarabb beküldjük jelentkezésünket.