Cikkünk frissítése óta eltelt 6 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Nem üres frázis, hogy figyelnünk kell mindig a helyes étrendre és a mozgásra. Minden életkorban. Idősebb korban ez különösen fontos, hiszen a tapasztalatok azt mutatják, csökken az aktív órák száma, a mozgás gyakrabban elmarad. Vagy átalakul, a korábbi futás sétává szelidül, az otthoni torna elmarad vagy lerövidül. Persze nem mindenkinél.

Mi a helyzet a kalóriával?

A csökkenő izomtömeg és a lassuló anyagcsere miatt egyre kisebb lesz a szervezet kalóriaigénye is – hívja fel rá a figyelmet a hazipatika.hu.

Negyven év felett körülbelül 10 százalékkal csökken, és minden évtized további mínusz 10 százalékot hoz magával.

Ha például egy 40 éves felnőttnek 2000 kalória a napi igénye, akkor 50 évesen már csak 1800, 60 évesen 1600, 70 évesen pedig 1400 kalóriára lesz szüksége.

Fontos a vitaminbevitel!

Az idegrendszer helyes működése, a sejtek anyagcsere-folyamatai miatt is kulcsfontosságú a B-12 vitamin. A napi bevitel mennyiséget  hús, hal, tojás, szárnyas, tejtermék és növényi tej fogyasztásával fedezhetjük. 50 felett 1000 milligrammról 1200 milligrammra ajánlott növelni a napi kalciumbevitelt. De a D-vitamin pótlását sem szabad elhagyni, sőt ha lehet használjuk ki az őszi napsütés erejét. Szakértők a tehéntej, valamint a lazac és a tonhal fogyasztásának növelését javasolják.

Étrend tanácsok 50 felett

  • A 45 év feletti férfiaknál és az 55 évnél idősebb nőknél nagyobb a szívbetegség kockázata, így ajánlatos több olyan ételt fogyasztani, amelynek koleszterinszint-csökkentő hatása van, mint a zabnak – írja a mindmegette.
  • Napi egy alma, az orvost távol tartja.
  • Aki hetente legalább egyszer megeszik néhány szem olajos magvat, az 8%-kal csökkenti a cukorbetegség és 28%-kal a szívbetegség, stroke kialakulásának kockázatát. A vércukorszintet főleg a földimogyoró befolyásolja kedvezően. 
  • Jótékonyan hatnak az emlékezőképességre a spenót, a kelkáposzta vagy a rukkola.
  • Az eper, az áfonya, a szeder vagy a málna rendszeresen fogyasztása jó hatással van az agyi vérellátásra, memóriára. 

(forrás: mindmegette.hu, hazipatika.hu/fotó: pixels)