Kezdőlap LIFE MAGAZIN

Kevesebb árut szállítanak a Dunán

Cikkünk frissítése óta eltelt 11 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A mohácsi kikötőnél 20-25 százalékkal kevesebb teherhajó lépi át a határt, mint három-négy éve; ebben a gazdasági válság mellett a dunaújvárosi vasmű visszaeső termelése is szerepet játszik. A Győrhöz közeli Gönyű fejlődő gazdasági térségben fekszik, így igazi közúti-vízi-vasúti intermodális csomópontként, átrakóhelyként működhet.

Problémaként említette, hogy a folyó romániai, bulgáriai szakaszán mindmáig váratnak magukra azok a fejlesztések, amelyek eredményeként egész évben hajózhatóvá válna a Duna.
    

Előadásában az államtitkár kijelentette, a teherszállításban a közút továbbra is tarol, „a vasút küszködik”, az utóbbi formára terelés egyik eszköze lehet a használatarányos útdíj rendszerének bevezetése. 
    

„Most a GYSEV azon dolgozik, hogy az átvett vonalait villamosítsa, felújítsa. Ezen szerintem első lépésben túl kell lenni, és utána kell átgondolni, hogy van-e olyan indok, ami amellett szólna, hogy tovább folytatódjon ez a fajta közlekedés” – válaszolta Völner Pál az MTI azon kérdésére, tervezik-e, hogy a társaság újabb vonalakat vegyen át a MÁV-tól.

(MTI)