Az Amazon Prime jövőre vált majd át a reklámos modellre, árat egyelőre nem emel.
A streaming, mint reklámmentes tartalomfogyasztási lehetőség szinte teljesen feledésbe merül, hiszen a Netflix, Max és Disney után most már az Amazon is bevezeti a reklámokat.
Várhatóan a jövő év elején fogják bevezetni a változást, ami nem jelent teljes váltást, hanem új előfizetési modellek lesznek elérhetőek. Óránként kevesebb, mint 4 perc reklámmal számolhatnak az előfizetők.
A változást először az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban és Kanadában vezetik be 2024 elején, amit az évben később Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Mexikó és Ausztrália követ.
„2024-ben nem változtatunk a Prime-tagság jelenlegi árán. Új, hirdetésmentes (kivéve az élő sporteseményeket, ahol továbbra is lesz reklám) opciót is kínálunk havi 2,99 dollár felár ellenében az Egyesült Államok Prime előfizetői számára, és egy későbbi időpontban jelentjük be az árakat más országokban” – olvasható az Amazon oldalán.
Az Amazon szerint ez a változás teszi lehetővé, hogy a nagyobb projektek létrejöjjenek – itt valószínűleg a 2021-ben 8,5 milliárd dollárért megvásárolt MGM Studios felvásárlásra, valamint a Jack Ryan és Gyűrűk Ura sorozatokra gondolnak, de nem elhanyagolható a Grand Tour sorozatra költött több száz millió dollár sem.
Az Amazon Freevee már most is a reklámokból tartja fenn magát, hiszen itt úgy ajánlanak filmeket és sorozatokat, hogy nem szükséges értük fizetni, azonban – ahogy a tévé esetében – bármikor feltűnhet egy reklám. Bizonyos reklámokat filmajánlókkal kötöttek össze, de olyanok is, ahol könnyen fel lehet keresni és meg is lehet vásárolni az adott terméket.
A nagyobb streamingplatformok közül az Apple TV+ lehet a következő, ahol felbukkanhatnak a reklámok, erről a The Verge írt még februárban.