Hat társaságnak kell fizetni, mert nem tájékoztatták megfelelően az ügyfeleket, illetve pontatlan volt a kárrendezési tájékoztató a nem-életbiztosítási termékeknél – közölte a Magyar Nemzeti Bank.
Azt is írták, hogy a biztosítók döntően megfelelően alkalmazzák a tavaly életbe lépett kárrendezési szabályokat, ezzel együtt a jegybank csak kisebb hiányosságokat talált.
Az új rendszer szerint a biztosítónak részletes kártérítési ajánlatot kell elküldenie a károsultaknak legkésőbb 15 nappal azután, hogy ő eljuttatta neki a biztosítási eseménnyel kapcsolatos szükséges dokumentumokat. Emellett a társaságoknak a honlapjukon közzétett kárrendezési tájékoztatóikban be kell mutatniuk azt is, hogy milyen csatornákon adhatják be kárigényüket az érintettek, és a biztosító mennyi idő alatt és milyen módokon fizethet nekik.
A jegybank az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt.-nél, a Generali Biztosító Zrt.-nél, a Groupama Biztosító Zrt.-nél, az Union Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.-nél, az Uniqa Biztosító Zrt.-nél és a SIGNAL IDUNA Biztosító Zrt.-nél vizsgálódott.
Az MNB vizsgálata kiderítette, hogy a biztosítók a nem-életbiztosítási szerződésekre vonatkozó új jogszabályt döntően megfelelően alkalmazzák, és beépítették kárrendezési gyakorlatukba. A jegybank ugyanakkor feltárta azt is, hogy a biztosítótársaságok a kárrendezés során a jogszabályban előírt egy hónapon belüli kötelező tájékoztatást döntő többségében – ám nem minden esetben – megadják ügyfeleiknek.
A közlemény kiemeli azt is, hogy az ügyfelek több esetben nem kaptak kellően részletezett kártérítési javaslatot. Előfordult az is, hogy ha a biztosítók a szolgáltatási kötelezettséget nem ismerték el vagy annak összegét nem állapították meg, a válasz nem tartalmazott a jogszabály által elvártnak megfelelő indokolást.
Az MNB határozatban kötelezte az érintett piaci szereplőket, hogy szüntessék meg a feltárt hiányosságokat, emellett pedig 11 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki rájuk.