Az ország legnagyobb tisztán önkormányzati tulajdonú vízközmű szolgáltatója.
A törvényi szabályozásoknak köszönhetően az utóbbi években jelentősen csökkent a vízközmű szolgáltatók száma. Az integrációknak köszönhetően ma 38 társaság látja el azt a feladatot az országban, melyet nemrég még közel 400 vízközmű szolgáltató végzett el. A Pannon-Víz Zrt. a vidéki nagyságsort tekintve a negyedik. A tisztán önkormányzati tulajdonú társaságok között pedig a legnagyobb.
Viszonylag jól zárták a tavalyi évet, ivóvízből 400 ezer m3-rel sikerült többet értékesíteniük a tervezettnél, szennyvízelvezetés területén 320 ezer m3 a többlet. A 2019 es évben a Pannon-Víz Zrt. -nél az értékesítés nettó árbevétele közel 9 milliárd forintot ért el.
Az utóbbi három évben már 8 milliárd forint fölött jártak, most pedig, egymillió forint híján elérték a 9 milliárdot. Mérleg szerinti eredményük körülbelül 28 millió forint lesz Tőke László elnök-vezérigazgató szerint.
A szép eredmények ellenére sajnos nincs rendben az ágazat finanszírozása. Az utóbbi években több ígértet kapott a vízközmű szakma, hogy megvizsgálják a nem lakossági fogyasztók szolgáltatási díjának emelését.Ez az egyetlen szolgáltatási ágazat, ahol 2012 óta nemcsak a lakossági, hanem az ipari díjak is változatlanok. Az általuk igénybe vett szolgáltatások díjai viszont emelkednek, például a villamos energia 2020-ban négy forinttal kerül többe kilowattonként, mint 2019-ben, csak ez a tétel 115 millió Ft többlet költséget ró a társaságra. De költségnövekedést okoz a bérek folyamatos emelése, még a szerény mértékű adócsökkentések ellenére is, hiszen a munkaerő megtartó képességet is meg kell őrizniük.
A vízközmű szakmában dolgozók munkabére sajnos nem éri el a nemzetgazdasági átlagot. A létszám hiány különösen a technikusi, művezetői szinten jelent gondot. A legendás Mayer Lajos Vízügyi Szakközépiskolában végzettek kezdik elérni a nyugdíj korhatárt. Személyi állományuk idősödik, szerelőik, technikusaik közt egyre többen vannak az 50 pluszos korosztályból. A szakképzés folyamatban lévő átalakítása eredményeképpen remélik, hogy egyre több fiatal fogja hivatásának választani az ivóvíz szolgáltatás és a szennyvízelvezetés- és tisztítás szakterületét.
Az új év kihívásainak három gondolat jegyében kívánnak megfelelni: pontosság, szakmaiság és hatékonyság.
– Idei terveink között szerepel, hogy fogyasztóink jobb kiszolgálása érdekében teljes palettára kibővítjük az internetes lehetőségeket. Mód lesz a folyószámla megtekintésére, számlák kifizetésére, adatok módosítására és egyéb ügyek elintézésére a digitális térben. Örülnénk, ha minél több partnerünk venné igénybe elektronikus számla (e-számla) szolgáltatásunkat is.
Ügyfélbarát lesz a hibabejelentések rendszere, és az egyéb telefonos bejelentések fogadása is – ígérte az elnök-vezérigazgató.
Várhatóan az év vége felé meg tudjuk nyitni az új helyen, az olimpiai sportközponttal szemben ügyfélszolgálati irodánkat, amely a Bartók Béla útról költözik ide. Itt jobb parkolási lehetőségekkel és jobb körülményekkel várjuk majd partnereinket. A Jókai úti ügyfélszolgálatunk továbbra is fogyasztóink rendelkezésére áll majd.
Örülünk annak, hogy jól szerepeltünk az energia hatékonysági és a rekonstrukciós pályázatokon. Előbbiből korszerű szennyvíztelepi légfúvókat és gázmotorokat, állandó mágnesű szivattyúkat, két vízműtelepünkön (Szőgyén és Révfaluban) egyenként 500 KW teljesítményű naperőművet fogunk beszerezni. A felújítási forrásból pedig többek közt három olyan győri utcában is lesz közműcsere, ahol erre már nagyon megérett a helyzet: a Somos, az Urbantsok utcákban és a Dózsa György rakparton – zárta beszámolóját Tőke László.
Forrás: Pannon-Víz Zrt.