Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Nem kell hozzá tévé, előfizetés, csak internet. A szolgáltatás reklámokat tartalmaz.
Szemmel látható szeletet hasít ki magának a lineáris tévék piacából a FAsT-TV-nek nevezett új szolgáltatás az Egyesült Államokban. A széleskörű tartalom ingyenesen, előfizetői díj nélkül érhető el a nézők számára. A nagy tartalomgyártók által indított szolgáltatások a régebbi, jelenleg nem igazán használt tartalmakat rendezik tematikus csatornákba, melyet a nézők ingyenesen nézhetnek, cserébe reklámokat is tartalmaznak.

Az új koncepció Magyarországi lehetőségeit vizsgálta a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének kutatása. 
Ez alapján a szolgáltatásnak itthon is lenne piaca, és főleg a lineáris televíziók versenytársa lehetne a tartalomszolgáltatási piacon.
Az szolgáltatás neve Free Ad-supported TV és csak internetkapcsolat kell hozzá, kábeltévé-előfizetés nem, ami nagy  költséget jelent a háztartásoknak az USA-ban, ezért is lehet sikeres a FAsT-TV. A felhasználók egy olyan felületet érhetnek el, melyen csatornák százait nézhetik. Ezeken jelentős tartalmakkal rendelkező szolgáltatók (filmstúdiók, tévécsatornák) régebbi tartalmaiból készített műsorfolyamok futnak. 
A szolgáltatás abban különbözik a streamingtől, hogy a műsorszám nem választható ki, hanem a lineáris tévékhez hasonlóan azt lehet nézni, ami „éppen adásban van”. Minden csatorna előre meghatározott műsorrend szerint működik, akár a hagyományos tévék.
A szolgáltatást a műsorfolyamban elhelyezett reklámokból befolyó hirdetési bevételekből finanszírozzák. Egy-egy csatorna általában speciális érdeklődést vagy műsortípust fed le.  

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete egy kutatás keretében vizsgálta, mennyire érdekelhetné a fogyasztókat egy ilyen szolgáltatás itthoni megjelenése, illetve hogyan reagálna a hirdetői piac az új kommunikációs felület elérhetőségére.
Nézői oldal
A megkérdezettek jelenleg átlagosan 100 körüli számú csatornával rendelkeznek, melyből nagyjából 20-at néznek rendszeresen. A reklámokat saját bevallásuk szerint nem nagyon szeretik, kétharmaduk az esetek több mint felében nem nézi végig a blokkokat.

A lineáris tévék mellett a háztartások már több mint felében (56%) megtalálható valamilyen fizetős streaming szolgáltatás (SVOD) is. Ez utóbbiak árát általában nem tartják jelentősnek, a mellettük szóló fő érvek a reklámmentesség, a széles kínálat és a nem időponthoz kötöttség.

A bemutatott koncepció a célcsoport 42 százalékának tetszett, és 70 százalékuk elgondolkodna azon, hogy igénybe vegye. A fő érvek: a széles műsorkínálat, az ingyenesség és a tematikus jelleg voltak. 
Leginkább természetfilmeket, mozifilmeket és sorozatokat keresnének az érdeklődők. 
Mindössze a válaszadók 10 százaléka tudja elképzelni, hogy akár le is mondaná a fizetős kábeltévé előfizetését. A kutatás eredményei alapján az esetleges új szolgáltatásra a célcsoport mintegy 45 százaléka regisztrálhatna.
Reklámpiaci lehetőségek

A kutatásban ügynökségi szakembereket is megkérdeztek, hogyan látnák az új szolgáltatás helyét a reklámpiacon. Szerintük a jelenlegi piaci struktúrában nehéz olyan szereplőt találni, aki megfelelő mennyiségű magyar nyelvű tartalommal tudna megtölteni egy hasonló szolgáltatást, bár a koncepció megítélése pozitív volt.

Pontos használói adatok hiányában nagy kérdés, ki a szolgáltatás célcsoportja. A nézés technikai lehetőségei (online módon, webes felületen vagy applikációban) inkább a fiatalabb, magasabb státuszú nézőket vonzhatná, ugyanakkor a tartalom inkább az idősebbeket. 
Nézői szempontból az új szolgáltatás inkább a lineáris tévével versenyezhetne, ugyanakkor hirdetési (főleg tervezési és vásárlási) szempontból inkább digitális médiának minősül. Értékesítését vagy sales-house-on keresztül, vagy programmatic inventory-n keresztül tudják elképzelni a szakértők.