Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

Lipóton tartották a második Nemzeti Tanévnyitót

Cikkünk frissítése óta eltelt 13 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Ennek a kívül-belül felújított iskolának padjaiba ülhetnek be szeptembertől a lipóti gyerekek. Hat éve zárták be, akkor nem volt elég pénz a fenntartására. Egy állami pályázatnak köszönhetően újra benépesülhetnek a termek, és elkezdődik a kétnyelvű, magyar-angol oktatás 15 elsős és 4 tanító kezdi meg itt az új tanévet.

 

Tóth József Péter – polgármester, Lipót: Magas szintű oktatással, anyanyelvi szintű tanárokkal egy olyan képzést kezdünk el, aminek, nyugodtan mondtatom, nem csak Lipót, hanem a régió iskolája lesz.

 

A második nemzeti tanévnyitót ennek az felújított iskolának az udvarán tartották. Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár beszédében azt mondta: elkészült az új köznevelési törvénytervezet és pát héten belül az országgyűlés elé kerül.

 

A második nemzeti tanévnyitót ennek az felújított iskolának az udvarán tartották. Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár beszédében azt mondta: elkészült az új köznevelési törvénytervezet és pát héten belül az országgyűlés elé kerül.

 

Hoffmann Rózsa – oktatásért felelős államtitkár: A tavalyi országgyűlési választásokon Magyarország állampolgárai elsőként arra adtak felhatalmazást megválasztott vezetőiknek, hogy építsék újra gazdasági erejében, kultúrájában, szellemiségében és erkölcseiben megtépázott hazánkat. Az újjáépítést pedig, amint azt nagy kultuszminiszterünk, Gróf Klebensberg Kuno bizonyította, az iskolákkal kell kezdeni. Az újjáépítéshez pedig új tervrajz szükségeltetik.

 

Az új tanévet Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter nyitotta meg hivatalosan. Beszédében hangsúlyozta: az új koncepciót úgy dolgozták ki, hogy az megfeleljen a világ és hazánk legújabb kihívásainak.

 

Réthelyi Miklós – nemzeti erőforrás miniszter: Ismét fontos helyet kap a művészeti pedagógia, a mindennapos testnevelés és a környezettudatos, földünk fenntarthatóságát célzó viselkedési kultúrára való nevelés. Azt szeretnénk, ha az oktató-nevelő munka eredményeképp az iskolában minden gyerek megélné a tudás örömét, a világ, a természet, ember és kultúránk megismerésének a csodáját.

 

A szakminiszter hozzátette: elengedhetetlen a tanítói életpálya rendezése is, hogy mihamarabb visszaállítsák a pedagógusok megbecsülését és tekintélyét.