A szerencsések ott lehettek Hatvanban, ahol éppen 70. születésnapját ünnepelte a retro csoda. A tüzes piros mellett volt még egy kuriózum, amivel meglepték a közönséget.
A felejthetetlen „Nejlon Piroskán”, azaz a teljes egészében felújított, hetvenéves Ikarus 30-ason kívül egy Centrumbusz is.
A modell az Ikarus első, tömegesen gyártott járműve
Az ország vérkeringésébe ez a jármű kapcsolta be a kisebb településeket a II. világháború utáni évtizedben. A busz ma is üzemképes. A látogatók legnagyobb örömére. A Vértes Volán a kétezres években mentette Piroskát, amit gyönyörűre felújított.
Az Aeropark Repülőmúzeum gyűjteményének legújabb repülőtéri autóbusza, az emlékezetes “Centrumbusz” is erősen kapcsolódik a Volánbusz értékmegőrzési programjához. De megtekinthető volt az emeletes “Bikarus” becenévre hallgató emeletes autóbusz is, amely öt évtized után újra teljes pompában várta közönségét.
A hatvani program idén egy rendhagyó kiállítással is kiegészült a Galga Moped Klubnak köszönhetően, amely tagjai révén közel 200 – az egykori KGST-tagállamokban készített – motorkerékpárból álló-gyűjteménnyel büszkélkedhet a Rigától kezdve a Babettán át egészen a Pannóniáig.
(forrás, fotó: hatvanonline, magyarbusz, Aranyi Péter)